Polski gigant ubezpieczeniowy, PZU, wdrożył specjalne działania mające na celu najszybszą możliwą pomoc i obsługę swoich klientów, którzy ucierpieli w wyniku ogromnej powodzi na południu kraju. Już od piątku na terenie Dolnego Śląska działały Mobilne Biura PZU Pomoc, w tym specjalistyczny autobus. Te mobilne punkty są gotowe do działania o każdej porze, aby usprawnić proces załatwienia wszelkich formalności związanych ze zgłoszeniem szkód, przeprowadzaniem oględzin i organizacją wypłat odszkodowań przez poszkodowanych. Dodatkowo, Mobilne Biura pełnią funkcję centrów koordynujących działalność wielu terenowych ekspertów.
W skład tych mobilnych zespołów wchodzą również pracownicy wyposażeni oraz przeszkoleni do obsługi dronów. Technologia ta znacznie przyspiesza proces oceny skali zniszczeń i jest nieoceniona w całym procesie obsługi szkód.
PZU wprowadziło także procedurę uproszczonej obsługi szkód – na podstawie rozmów z poszkodowanymi oraz na podstawie dostarczonych przez nich zdjęć, oblicza się wysokość wypłat, które mogą trafić na konta klientów jeszcze tego samego dnia. Już w niedzielę, 15 września, firma rozpoczęła wypłacanie pierwszych zaliczek dla powodzian.
Ponadto PZU zdecydowało się na zwiększenie liczby pracowników obsługujących infolinię. Dzięki temu są w stanie sprawnie obsłużyć wyjątkowo dużą liczbę zgłoszeń. Utworzono także specjalną ścieżkę obsługi klientów, którzy doświadczyli szkód spowodowanych przez bieżące warunki pogodowe. Kiedy osoby te dzwonią na ogólne numery infolinii PZU 801 102 102 lub 799 699 599, natychmiast są kierowane do zespołu zajmującego się takimi przypadkami.
Tylko w ciągu dwóch dni, od 14 do 15 września, PZU otrzymało ponad 3000 zgłoszeń szkód wynikających z niekorzystnych warunków pogodowych – to prawie 9 razy więcej niż standardowo podczas weekendu.