Z ostatnich kontroli przeprowadzonych przez stacje sanitarno-epidemiologiczne wynika, iż w dwóch stołówkach zlokalizowanych w powiatach szczycieńskim i mrągowskim, serwowano jedzenie już po terminie ważności. Za ten stan rzeczy odpowiedzialne osoby otrzymały mandaty karno-skarbowe.

Raport „meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 27.07 – 02.08.2024 r.” wydany przez sanepid warmińsko-mazurski, informuje, że nieprawidłowości w funkcjonowaniu stołówek wykryto podczas kontroli dwudziestu jeden obiektów. Dwoma miejscami, gdzie stwierdzono naruszenia były stołówki w powiatach szczycieńskim i mrągowskim.

Sanepid podkreśla w swoim raporcie, że inspektorzy napotkali na niestosowne warunki sanitarne i porządkowe zarówno pomieszczeń, jak i wyposażenia stołówek. Dodatkowo, miały miejsce przypadki serwowania przeterminowanych produktów spożywczych. Ciekawym zjawiskiem było również brak przedstawienia orzeczeń lekarskich przez personel stołówek – dokumentów, które są wymagane do pracy w takich miejscach. Kontrolerom nie spodobał się także sposób wykorzystywania kontrolowanych pomieszczeń – okazało się, że były one eksploatowane niezgodnie z przeznaczeniem.

Osoby zarządzające stołówkami, w których stwierdzono wyżej wymienione nieprawidłowości, zostały ukarane mandatami. W sumie ich wartość wyniosła 800 zł.

Z informacji warmińsko-mazurskiego sanepidu wynika, że w okresie od końca lipca do początku sierpnia na terenie tego województwa odbyło się 339 turnusów kolonijnych, które zgromadziły 4.227 uczestników.